MATEMATIKA Arloa
Irakasleentzako gida
Orientabideak
2 de 14
0%

Orientabideak

ORIENTABIDE METODOLOGIKOAK

1. jarduera. Zenbaki-sistema hamartarra. Batekoak, hamarrekoak, ehunekoak… (saio bat)

Ikasleek zenbakiak ordena-unitatetan deskonposatuko dituzte, zenbaki handiak irakurriko eta milakoak eta milioikoak bereizteko puntuak erabiltzen ikasiko.

Horretarako zenbait jarduera daude, eta munduko herrialdeetako biztanleriari buruzko informazioa biltzen duen webgune bat.

Ikasleek jakin behar dute zenbaki handiak etengabe agertzen direla eguneroko bizitzan, eta horiek ere "zenbaki arruntak" direla.

Kalkulu-prozedurak aukeratuko dituzte (ahozkoak, idatzizkoak edo kalkulagailu bidezkoak) emaitza zehatzak edo gutxi gorabeherakoak lortzeko, egokitasuna ebaluatuz eta haiek aukeratzeko irizpideak arrazoituz.

Joan 1. jarduerara

2. jarduera. Zenbakiak alderatzea eta ordenatzea (saio bat)

Ikasleek zenbait fenomenori buruzko zenbakizko informazioak sailkatuko, antolatuko eta aztertuko dituzte; eta bost zifra baino gehiagoko zenbakiekin kuantifikatuko. Zenbakizko informazioa duten gunetara estekak erabiliko dituzte, informazio horien esanahia interpretatzeko; eta elkarri esteka horiei buruzko galderak egiteko eta erantzuteko.

Batuketen eta kenketen gutxi gorabeherako emaitzak buruz kalkulatuko dituzte, eragiketa horietako gaiak biribilduta eta biribildu gabe. Noiz eta nola biribildu erabaki behar dute, eta lortutako gutxi gorabeherako emaitzen balioa ebaluatuko.

Joan 2. jarduerara

3. jarduera. Zenbaki erromatarrak eta zenbaki arabiarrak (saio bat)

Ikasleek zenbaki-sistema erromatarreko ikurren esanahia ikasiko dute, bai eta zenbaki arabiarrekin duten baliokidetasuna ere. Sistema horretan ikurrek kokapenaren arabera duten balioa ikasiko dute, batu edo kendu egin baitaitezke.

Garrantzitsua da zenbakiak osatzeko arauak ezagutzea eta nork bere egitea, zenbaki txikiekin jolastuz.

Bukatzeko, zenbaki-sistema horren garrantzia ulertuko dute, galdutako zibilizazio bati dagokion arren, sarritan erabiltzen baita gaur egun ere.

Joan 3. jarduerara

Laguntza

Laguntza
  1. Ezker menua (goitik beherako ordena): sekuentziaren orri nagusiaren ikurra (home), iturriaren tamainaren ikurra, inpresio ikurra, laguntzarako sarrera ikurra eta edukinaren aurkibidearen ikurra.
  2. Materialaren izena barra eta sekzio aktualaren izenburua.
  3. Nabigazio geziak (hurrengo edo aurreko orrialdea).
  4. Edukinarentzako hutsunea.

Autor:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kredituak

© Itinerarium 2011

ZUZENDARITZA: Narcís Vives
KOLABORATZAILEAK:

  • PRODUKZIO-ZUZENDARITZA: Antonio Cara
  • EDUKI-ZUZENDARITZA: Mª Cristina Pérez eta Magdalena Garzón
  • MATEMATIKA ARLOAREN KOORDINAZIOA: José Orenga
  • ZUZENDARITZA TEKNIKOA: Maite Vílchez
  • EGILEA: Josep Pons eta Mª Cristina Pérez
  • GAZTELERAZKO BERTSIOAREN ESTILO-ZUZENKETA: Anna Betriu eta Joan Martín
  • EUSKARARA ITZULPENA: Bakun itzulpen eta argitalpen zerbitzuak, s.l.
  • MAKETAZIOA: Maite Vílchez eta Miquel Gordillo
Hasiera
Hizki tamaina txikiagotu
Hizki tamaina handitu
Laguntza
Aurrekoa
Hurrengoa
Apartats
Has de visitar els apartats anteriors abans de visitar aquest