TY - BOOK AU - Garcia Arriola,Eneritz A. AU - Iruskieta Quintian,Mikel TI - Hizkuntza hezkidetzailea eta sexista: : Haur eta Lehen Hezkuntzako ipuinen azterketa, hizkuntzaren prozesamenduko tresnak erabiliz PY - 2017/// CY - ; [Leioa] PB - : Udako Euskal Unibertsitatea (UEU) KW - Universidad del PaĆ­s Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea KW - Tesi eta disertazio akademikoak KW - Euskal hizkuntzalaritza KW - Euskal literatura KW - - Azterlanak eta hitzaldiak KW - Hezkidetza KW - Sexismoa KW - -Literaturan KW - Interneteko baliabidea KW - Monografiak N1 - Tesia, Euskal Herriko Unibertsitatea, Hizkuntzaren eta literaturaren didaktika Saila; Material hau ADDI.EHU.ES webgunetik ekarri da; espezializatua N2 - Haurrei ipuinak irakurtzea edo kontatzea oso garrantzitsutzat jo izan da, baita hezkuntza formalean ere. Lan honetan ipuin tradizional sexistetan eta moderno hezkidetzaileetan erabiltzen den hizkuntza aztertu eta alderatu egin da, ipuinetako istorio eta roletan gertatu den aldaketa, hizkuntzan ere gertatu den aztertzeko. Corpus hori osatu da emakumezkoak eta gizonezkoak protagonistak dituzten ipuin tradizional eta moderno hezkidetzaileekin, eta bertan aztertu da emakumezko eta gizonezko protagonisten ekintzak eta deskribapenak egiteko hizkuntzaren erabilera. Horretarako, Haur eta Gazte Literaturaren ikerketa batzuetara hurbilpen teorikoa egin da eta Hizkuntza Prozesamenduaren (NLP) erremintek hizkuntzaren erabileraren ikerketan eskaintzen dituen aukerak aztertu dira. Horrela, ipuinetako hizkuntza erabileraren azterketarako metodo bat proposatuz UR - https://www.inguma.eus/ UR - http://klasikoa.eimakatalogoa.eus/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=9df48ac0d6fa4715c49aa0a8645d3725 ER -