AURKEZPENA
Sekuentzia didaktiko honetan, ikusmen-urritasuna duen pertsona batek kirola nola egin dezakeen eta, egokitzapen batzuk eginez edo laguntza-tresna batzuez baliatuz, lehiaketetan nola parte har dezakeen ikusiko du ikasleak. Beste asmo bat ere badu: ikasleek aintzat hartzea zer ahalegin egiten duten pertsona horiek eta zer sakrifizio- eta gainditze-espiritu duten.
6-8 saiotan garatzeko pentsatua dago unitatea, eta kontzeptu-bloke bakoitza saioetako bakoitzean aztertzeko. Erdi olinpiar joko berezien sarreratik hasiko dira, eta, ondoren, kiroletako bakoitza aztertuko dute.
HELBURUAK
- Ikusmen-urritasuna duten pertsonek kirol-jarduerak egitean dituzten arazoen eta zailtasunen aurrean sentsibilizatzea.
- Gizarte inklusibo baten alde, ikusmen-urritasuna duten pertsonekiko norbanako eta taldekako kontzientzia bultzatzea.
- Ikusmen-urritasuna duen kolektiboaren gizarte-integrazioa sustatzea eta bizi-kalitatea hobetzea.
- Ikusmen-urritasunak dituzten pertsonekiko begikotasuna eta enpatia, eta laguntzeko jarrera izatea.
- Jakitea zer egokitzapen egiten diren kiroletan, ikusmen-urritasuna duten pertsonen parte-hartzea eta normalizazioa errazteko.
EDUKIAK
KONTZEPTUAK |
PROZEDURAK |
JARRERAK |
-
Olinpiada berezietako kirolak
-
Urritasun-mailak kiroletan
-
Taldekako kiroletako araudiaren egokitzapenak
-
Bakarkako kiroletako araudiaren egokitzapenak
-
Kanpoko kiroletako araudiaren egokitzapenak
-
Goalballa
|
-
Ikusmen-urritasuneko pertsonek kirola egiteko arazoei irtenbideak bilatzea
-
Kirol-jarduerak egitea
-
Ikusmen urriko pertsonek kirolen aurrean dituzten beharrak jakitea eta aztertzea
-
Joko olinpikoen eta olinpiada berezien arteko aldeak eta berdintasunak aztertzea
|
-
Ikusmen-urritasuna duten pertsonen beharrak aintzat hartzea
-
Itsuen sarrera eragozten duten arkitektura-oztopoen analisi kritikoa
-
Ikusmen-urritasuna duten pertsonen eskubideen defentsa
-
Ikusmen-urritasuna duten pertsonekiko jarrera enpatikoa
|
METODOLOGIAREN AZALPENA
Gaikako hiru bloketan egituratua dago sekuentzia didaktikoa:
- TALDEKAKO KIROLAK
- BAKARKAKO KIROLAK
- KANPOKO KIROLAK
Sekuentzia didaktikoaren hasieran sarrera orokor bat egiten da: hausnarketarako galdera batzuk eta gaikako bloke bakoitzerako lotura agertzen dira. Ikasle bakoitzak komenigarria iruditzen zaion moduan landu dezake gaikako bloke bakoitza.
Unitatearen amaieran, zabaltze-jarduera bat eta autoebaluaziorako galderak proposatzen dira, gaikako hiru blokeak landu ondoren. |
|
GAITASUNAK
Irakaslearen eginkizuna ikasleak, jardueren bidez, gaitasun hauek gara ditzan laguntzea da:
- Gizarterako eta herritartasunerako gaitasuna
- Zientzia-, teknologia-, eta osasun-kulturarako gaitasuna
- Hizkuntza-komunikaziorako gaitasuna
- Informazioa tratatzeko eta teknologia digitala erabiltzeko gaitasuna
- Giza- eta arte-kulturarako gaitasuna
- Ikasten ikasteko gaitasuna
- Norberaren autonomiarako eta ekimenerako gaitasuna
|
BALIABIDEAK
|
BALIABIDEAK |
- 0. Sarrera
- Hausnartzea
- Sakontzea: ikertu
- Autoebaluazioa
|
|
- 1. Taldekako kirolak egiten ditut
- Banakako jarduera (3)
- Taldekako jarduera (1)
|
|
- 2. Bakarkako kirolak egiten ditut
- Banakako jarduera (4)
- Taldekako jarduera (1)
|
|
- 3. Kanpoko kirolak egiten ditut
- Banakako jarduera (3)
- Taldekako jarduera (1)
|
|
EBALUAZIOAREN AZALPENA
Prestakuntzazko ebaluazioa egitea proposatzen da, ikerketa-lanen berrikusketa, elkarrekin egindako lanetan izandako parte-hartzearen jarraipena eta jardueretan lortutako emaitzen jarraipena oinarri hartuta.
Horretarako, zenbait ebaluazio-irizpide ematen ditugu, ikasleak jakin dezan zeren arabera izango den ebaluatua eta irakasleak erreferentzia bat izan dezan bere ebaluazio-lanerako.
Honako hauek dira lorpen-adierazleak:
- Badaki zein diren itsuek edo ikusmen-urritasuna duten gainerako pertsonek kirol-jarduerak egiteko beharrezko dituzten egokitzapenak.
- Ulertzen du zein diren ikusmen urriko pertsonek kirol-jarduerak egitean dituzten beharrak.
- Garrantzitsua deritzo ikusmen-urritasuna duten pertsonen eskubideak defendatzeari eta normaltasunez gizarteratzearen aldeko borrokari.
- Aitortzen ditu itsuek edo ikusmen urriko gainerako pertsonek duten sakrifizio- eta gainditze-espiritua eta kirolak haien bizitzan duen garrantzia.
- Badaki zein diren itsuen edo ikusmen urriko gainerako pertsonen kirol-jarduera errazten duten tresnak.
- Autonomiaz ikertzen du sareko zenbait informazio-iturritan.
- Informazioa sintetizatzeko eta kritikoki aztertzeko lanak egiten ditu.
- Lantaldeetan parte hartzen du, zereginak egiteko
Horrez gain, ikasleak autoebaluaziorako galdetegi bat ere badu, zenbat ikasi duen eta taldeko lanetan nola jarduten duen eta zenbateraino parte hartzen duen ebaluatzeko.